Velosipēdi

Labākā jūsu prasībām un vajadzībām visatbilstošākā velosipēda izvēle nav viegls uzdevums.

 

Velosipēdu izvēle ir tik liela, ka var apjukt starp kalnu, pilsētas un ceļojumu velosipēdiem.

Šis raksts ( ļoti ceram) atklās katra velosipēdu veida īpatnības, iepazīstinās  ar to raksturojumiem un izmantošanas veidiem. Un tā- uz priekšu...

 

Folding (salokāmais velosipēds)

Salokāmie velosipēdi ir īpaši iecienīti ceļotāju vidū. Ir ērti izkāpt no mašīnas vai vilciena un tālāk  apskates braucienu turpināt ar velosipēdu, kurš pie tam neaizņem daudz vietas. Parasti šāds velosipēds ir salokāms uz pusēm. Riteņu diametrs parasti ir 20 collas, un ar to ir pietiekami ērtai, mierīgai, ne ļoti ātrai braukšanai.

Var izvēlēties ekonomisko variantu ar metāla rāmi, bez ātrumu pārslēgiem. Nu ko- nav slikti! Pievienojiet vēl klāt naudu un dabūsiet saliekamo velosipēdu ar alumīnija rāmi un vairākiem ātrumiem. Un novērtējiet maksimālās ērtības, ko sagādā šis velosipēdu veids!

 

E-bike (elektrovelosipēds)

Arvien biežāk no draugiem un paziņām dzirdat par noslēpumainiem elektrovelosipēdiem? Vai nu tas ir miniskūteris, vai vienkārši vējā izmesta nauda... Tad nu noskaidrosim to.

Šis velosipēda veids ir ar elektrisko piedziņu, kas daļēji vai pilnībā nodrošina tā kustību.

Lai gan tam ir elektriskā piedziņa, elektrovelosipēdu izmanto līdzīgi  kā parasto velosipēdu, un vairākumā valstu braukšanai ar to nav vajadzīga vadītāja apliecība.

Vienkārši sakot, Jūs minat pedāļus, vienlaikus uzlādējot velosipēda akumulatoru. Piekusāt? Tālāk braucot, velosipēds palīdzēs, griežot pedāļus Jūsu vietā, radot iespaidu, ka vizināties pa nogāzi no kalna.

Elektrovelosipēds ir universāls. Ir MTB jeb kalnu velosipēdi, ir pilsētas velosipēdi. Kopumā braukšanai ar tiem nav nepieciešama speciāla  sagatavošanās, drīzāk pretēji- tas vajadzības gadījumā var samazināt velosipēdista slodzi.

 

City (pilsētas velosipēds)

Šis velosipēdu veids ir paredzēts, lai ērti pārvietotos pilsētvidē. Tas ir lielisks variants ikdienas braucieniem ar minimāliem apkopes izdevumiem.

Ar to parasti brauc visu gadu.

Neitrālas krāsas, praktiskas funkcijas, biezas riepas ar aizsardzību pret pārduršanu un ērts sēdeklis.

Jums nevajadzēs tērēties apgaismojuma komplektam, bagāžniekam vai spārniem- tas viss ietilpst pilsētas velosipēda tipveida komplektā.

 

Touring (ceļojumu jeb tūristu velosipēds)

Tradicionāls velosipēds, paredzēts ilgstošiem braucieniem. Izgatavots no alumīnija vai viegla velosipēdu tērauda ( Hi-Tensile) ar plašu pārnesumu diapazonu, kas ļauj velosipēdistam nobraukt lielus attālumus  ar velosipēdam piestiprinātu 30 kg smagu aprīkojumu.

Tūristu velosipēdi parasti ir stāvāki nekā sporta velosipēdi, tā kā ātrumam nav tik liela nozīme, svarīgākas ir ērtības.

Velosipēdam ir iespējams nolaist zemāk stūri, atvieglojot kustību stiprā pretvējā.

Šiem velosipēdiem ir biezas un pret caurduršanu izturīgas riepas.

 

Cross (šosejas jeb sacīkšu velosipēdi)

Šosejas velosipēdi paredzēti ātrai braukšanai pa gludu asfaltu vai sporta stadiona trasi. Šā velosipēda konstrukcijas galvenais mērķis- attīstīt maksimālo ātrumu uz gluda ceļa bez jebkādiem šķēršļiem.

To veicina augstie plānie  riteņi ar riepām gandrīz bez protektora, īpaši viegls rāmis un uz leju noliekta stūre.

 

Velocross (šosejas un kalnu velosipēda hibrīds)

Ideāli piemērots modelis velokrosam- kaut kas starp kalnu un šosejas velosipēdu. Šim velosipēdam raksturīga agresīvāka geometrija nekā šosejas velosipēdam, tā kā ir nepieciešams lielāks ātrums un manevrēšanas spējas.

Velosipēda rāmis ir diezgan viegls, nav nekādu papildus elementu, kā bagāžnieks vai spārni pie riteņiem. Tādam velosipēdam ir sacīkšu tipa stūre.

No kalnu velosipēda velokrosam noderēs disku bremze, amortizācija, priekšējās ass kronšteins un dakša.

 

Gravel (universālie jeb grants velosipēdi)

Universālā jeb grants velosipēda ģeometrija ir līdzīga velokrosa velosipēdam, tikai ar zemāku kronšteinu un  garāku riteņu bāzi, lai palielinātu izturību garās distancēs. Vēl neesat pārliecināti, kā lietosiet velosipēdu? Ņemiet šo!

To var izmantot ceļojumiem, braucieniem uz darbu, sporta sacensībām, sacīkstēm, velokrosam un daudz kam citam, vienkārši nomainot riepas atkarībā no braukšanas apstākļiem.

 

MTB (kalnu velosipēdi)

Šis velosipēda veids izstrādāts ar lielisku bremžu sistēmu un amortizāciju, kas var viegli pārvarēt stipri nelīdzenu ceļu, akmeņus un koku saknes.

Parasti tiem ir riepas ar vairākiem nodalījumiem, riepu platumi 26, 27.5 vai 29 collas, kas ļauj velosipēdam labi parvarēt sķēršļus un irdenu grunti

 

Visus MTB var iedalīt trīs apakšgrupās:

  • Hardtail - velosipēds bez aizmugurējās piekares( amortizācijas). Lai vai kā, vienmēr vēl paliek priekšējā piekare. Visekonomiskākie kalnu velosipēdi  gandrīz vienmēr ir hardtail.
  • Velosipēdi XC ar pilnu piekari: saīsinājums “XC” nozīmē sacīkstes pa šķēršļotu apvidu, - tātad braukšanu pa trasi ātri un tehniski, ar ne pārāk daudziem palēcieniem, bez irdenas grunts. Attālums starp priekšējo un aizmugurējo piekari ir īss ( 110 mm vai mazāk). Tas samazina velosipēda svaru un paaugstina efektivitāti, jo īpaši, braucot augšup kalnā.
  • Enduro velosipēdi ar pilnu piekari: aizmugurējās piekares gājiens 160 mm un vairāk, jaudīgas bremzes un izturīgas riepas- šie velosipēdi nodrošina maksimālu kontroli, braucot lejup, jo īpaši stāvā un sarežģītā apvidū, piemēram, augstos kalnos. 


BMX

BMX - velosipēds ar vienu ātrumu, ar 20 collu riteņiem.

Un lūk, kāpēc... šis velosipēda veids radīts speciāli lēcieniem un trikiem.

Ir tik daudz velosipēdu veidu! Bet, ja Jūs jau esat sākuši domāt par pirkumu- neatlieciet to! Jūs gaida jauni iespaidi, maršruti un labsajūta, ko var dot tikai Jūsu velosipēds!

 


Top